wtorek, 20 września 2011

Kruche rogaliki z makiem




Już dawno zapomniałam, jak smakuje makowiec. Dzięki tym rogalikom trochę sobie przypomniałam. Mimo że to koniec lata, zapachniało zimowym wieczorem. Szybkie do zrobienia, o ile wybiera się drogę na skróty i wykorzystuje gotową masę makową - ja tak zrobiłam. Nie mam maszynki, więc o mieleniu maku nie było mowy. Na pewno zrobię je jeszcze nie raz. 


KRUCHE ROGALIKI Z MAKIEM

kruche ciasto:
2 ¼ szklanki mąki pszennej
20 dag masła
2 żółtka
1 czubata łyżka gęstej kwaśnej śmietany
1/4 szklanki cukru pudru
szczypta soli

masa makowa:
150 g maku (mak dzień wcześniej zalać wrzącą wodą, do wchłonięcia, na drugi dzień ewentualną wodę odcedzić, zmielić dwukrotnie przez maszynkę)
60 g cukru
pół łyżki miodu
bakalie: rodzynki, orzechy, skórka pomarańczowa itp. olejek migdałowy do smaku
pół łyżeczki cynamonu
pół łyżki miękkiej margaryny lub masła
 
Ciasto - z podanych składników zagnieść kruche ciasto i włożyć do lodówki na minimum 2 godziny.
Masa makowa-  wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Ja użyłam gotowej masy z puszki, też było ok. Na pewno domowa jest lepsza (jak wszystko , co domowe :), ale w tym wypadku  konieczność oszczędzania czasu zwyciężyła.

Ciasto (po leżakowaniu w lodówce) rozwałkować na grubość ok. 2 mm. Na cieście kładziemy duży (największy jaki mamy w domu) talerz i odrysowujemy kształt. Tak uzyskane koło dzielimy na 8 części, jak pizzę. Na brzegu trójkąta nakładamy farsz i zwijamy do środka formując rogalik. Zagnieść resztę ciasta i powtórzyć wykrajanie talerzem.

Rogaliki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15 minut w temperaturze 190ºC, na złoty kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz