wtorek, 3 kwietnia 2012

Lemon curd

 Patrząc na listę składników nie podejrzewałam nawet, że ten krem jest taki pyszny. Spokojnie zjadłabym cały słoik samiuteńka, ale niestety musiałam zostawić trochę do ciastek. Oj szkoda, szkoda:) Podobno to jest nieco odchudzona wersja, bo oryginalnie krem powinien być z masłem, jednak nie sądzę, że wiele to zmienia w smaku. Bardzo polecam. Przepis z ulubionego bloga mojewypieki.blox.pl - cytuję bez zmian.

LEMON CURD 
 
sok wyciśnięty z 3 cytryn i skórka z nich otarta 
2 żółtka 
2 jajka 
200 g cukru 
1 łyżka mąki ziemniaczanej (dodałam czubatą łyżkę) 
1 łyżka oliwy (dodałam 1 łyżeczkę)

Wszystkie składniki (oprócz oliwy) umieścić w garnuszku i zagotować, mieszając. Pogotować, mieszając, przez 2 minuty. Jeśli będą grudki przetrzeć przez sitko lub zmiksować blenderem. Dodać oliwę i znów pogotować przez 2 minuty.
Umieścić w słoiczku. Można przechowywać w lodówce do tygodnia .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz