sobota, 30 kwietnia 2011

Ananasowe muffinki

Jestem strasznie niemodna, bo nie mam foremki do muffinów:) Ale mam staroświeckie foremki do babeczek, które kupiłam ostatnio w malutkim sklepie na osiedlowym bazarku. Nadają się do wielu rzeczy, do muffinek też. Jutro jadę na piknik połączony z kibicowaniem, więc papilotki wybrałam tematycznie.




ANANASOWE MUFFINKI

Skladniki suche:
1,5 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
1/2 szklanki płatków owsianych
1 ,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Składniki mokre:
1 duże jajko
100 ml maślanki
80 ml syropu ananasowego (z ananasów w puszce)
1/2 szklanki oleju

oraz:
ananasy z 1 puszki

Suche składniki mieszamy w jednej misce, a mokre w drugiej. Następnie mieszamy zawartości obu misek  - niedługo, tylko do połączenia składników. Dodajemy pokrojone w małe kawałki ananasy i...już:)
Ciasto wykładamy do papilotek umieszczonych w foremce do muffinek (lub w foremkach do babeczek:) do 3/4 wysokości i pieczemy 20 minut w temperaturze 190 stopni.
 
 
 
Muffinki przygotowałam z przepisu Doroty Świątkowskiej - wreszcie udało mi się kupić jej książkę. Wizualnie moje wypieki nie dorównuję oryginałom, co widać na załączonym obrazku, ale są tak smaczne, że nie wyobrażam sobie, że mogłyby być lepsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz